Autismul

Autismul este o boala caracterizata de scaderea capacitatii de a interactiona pe plan social si de a comunica, de comportament stereotip si repetitiv cu simptome ce se manifesta de obicei inaintea varstei de 3 ani.Aproximativ 75%din indivizii afectati manifesta si un hndicap mintal.

In 1943 doctorul Loe Kanner a descris pentru prima data 11 copii care s­au prezentat la clinica sa cu o combinatie de grave deficite de vorbire marcate de anomalitati in interactiunea sociala si o inclinatie spre comportamente stereotipe,repetitivesi ritualistice. Acesti 11 copii au fost primii diagnosticati cu autism infantil.

Desi denumirea initiala a evidentiat ca autismul infantil e observat in copilarie si documentele descriu comportamentul autist la copii, acum este clar ca autismul este vazut ca o boala pe tot parcursul vietii a carei severitate se modifica in timp ,odata cu dezvoltarea individului.

CRITERII DE DIAGNOSTICARE (DSM­IV)

  1. impedimente in interactiunea sociala, manifestate sub forma a cel putin doua din urmatoarele:
    • impedimente marcante in utilizarea unor comportamente onverbale cum ar fi privitul ochi in ochi, expresiile faciale, pozitiile corpului
    • esecul in dezvoltarea unor relatii caracteristice nivelului de dezvoltare
    • lipsa dorintei de a impartasi placerea,interese sau realizari cu alte persoane
    • lipsa reciprocitatii sociale sau emotionale
  2. impedimente in comunicare ,manifestate sub forma a cel putin unuia dintre urmatoarele:
    • intarzierea sau lipsa totala a limbajului verbal
    • la indivizii cu un limbaj potrivit apare un impediment in abilitatea de a initia sau a sustine o conversatie cu ceilalti.
    • limbaj stereotip si repetitiv
    • lipsa jocului variat si spontan sau a jocului social imitativ potrivit varstei.
  3. comportamente,interese si activitati reduse,repetitive sau stereotipe,manifestate sub forma a cel putin unuia din urmatoarele:
    • interes redus si anormal in intensitate sau concentrare
    • aderenta aparent inflexibila pentru un ritual specific si nefunctional
    • maniere stereotipe sau repetitive(rasucirea mainii sau a degetului,miscari complexe a intregului corp)
    • preocupari insistente pentru parti ale obiectului
  4. intarzieri sau functionari anormale intr­unul din domeniile:
    • interactiune sociala
    • joc simbolic sau imaginativ
    • limbaj asemanator cu cel din comunicarea sociala

          “A fi autist este un mod de a fi chiar daca nu este modul “normal” de a fi , viata unei prsoane autiste poate fi la fel de implinita si fericita ca a oricarui om” – Angel Riviera

Pe langa diagnosticarea din timp, un pas critic in tratamentul unui copil autist este o evaluare initiala foarte minutioasa.

Acesta evaluare necesita prezenta unei echipe de specialisti incluzand: un psiholog care sa testeze abilitatile intelectuale(IQ),un logoped care sa evalueze limbajul,un consultant in educatie care sa determine aptitudinile de citire si comportamentul scolar,un psiholog sau psihiatru care sa descopere o potentiala problema de comportament.

Evenimente viitoare

Grup de suport pentru persoane diagnosticate cu scolioza

Va invit sa participati la primul eveniment din Romania „Grup de suport pentru persoane diagnosticate cu scolioza”. Detalii aici.

Urmareste-ne pe Facebook